woensdag 21 januari 2009

Handzaam overzicht van opleidingen waar jonge ICT-ers vanaf komen en op zoek zijn naar werkgevers

In 2008 hoorde ik bij veel ICT-bedrijven dat ze op zoek waren naar programmeurs. Het leek een lastige opgave om mensen te vinden. Ik begon er niet aan. Ik zag andere kansen ......

Anno 2009 zijn de kansen wellicht groter om studenten en/of afgestudeerden te verleiden hun carrière te starten of een vervolg te geven binnen innoverende midden- en kleinbedrijven. Na een gesprek met een ICT-bedrijf ben ik er eens ingedoken .....


Om een aantal van die innovatieve MKB-bedrijven tegelijk de weg te wijzen naar stagiaires, afstudeerders en afgestudeerden volgt hier een overzicht van relevante opleidingsinstituten in de Randstad. Het overzicht heb ik per stad ingedeeld en bevat de volgende onderwerpen:
  • Relevante opleidingen per kennisinstelling
  • Contactpersonen voor bedrijven
  • Indien aanwezig: de link naar een open websites voor matchmaking tussen bedrijven en stagiaires
Voor iedere stad heb ik een artikel aangemaakt:

link naar ICT-opleidingen in Delft
link naar ICT-opleidingen in Rotterdam
link naar ICT-opleidingen in Den Haag
link naar ICT-opleidingen in Leiden
link naar ICT-opleidingen in Amsterdam
link naar ICT-opleidingen in Utrecht

Welkom zijn reacties over de inhoud van de artikelen. Ook ervaringen van ondernemers over werken met studenten en kennisinstellingen hoor ik graag.

Kijk ook naar nieuwe opleidingen 2009

Geen opmerkingen:

Evenementenkalender


Vanuit mijn huidige rol van evenementencoördinator binnen mijn BNI chapter Merquess verzamel ik interessante netwerkbijeenkomsten binnen onze regio en daarbuiten. Bekijk hieronder het actuele overzicht van interessante netwerken en bijeenkomsten die er zijn om jezelf te ontwikkelen als ondernemer, om verder te komen en ook om ondernemerschap leuk te maken.

De gekozen bijeenkomsten vinden met name plaats in de regio Den Haag, Delft, Westland, Rotterdam en Leiden. Heb je vragen over één van deze bijeenkomsten of wil je dat jouw bijeenkomst in dit overzicht wordt opgenomen? Bel of email me!