Als innovatie-experiment en om van te leren zet ik eenmalig het volgende zoekprofiel op mijn weblog.
Reacties over inhoud, mogelijke matches en visies over ontwikkeling in bedrijfsfasen en ontwikkeling over de competenties van een ondernemer per specifieke bedrijfsfase zijn bij mij van harte welkom (lsa@syntens.nl).
Gezocht software-/mediabedrijf B2B
Ervaren business manager met sterk gevoel voor strategie, commercie en techniek zoekt een middelgroot software-/mediabedrijf in de B2B-markt met globaal €3 - €8 miljoen omzet. Het bedrijf ontwikkelt, maakt en verkoopt een specialistisch software- of internetproduct dat een kritische schakel vormt in het bedrijfsproces van haar klant. Aanvullende diensten zijn een plus, maar geen voorwaarde.
Persoonlijk profiel
Deze persoon is gedreven, ambitieus en ondernemend. Hij combineert analytisch en strategisch denken met commercieel handelen en doen. Neemt de toegevoegde waarde voor de klant als vertrekpunt. Heeft scherp oog voor trends en uitdagingen van zijn klanten en weet dit te vertalen naar praktische, succesvolle oplossingen en producttoepassingen. Gericht op het uitbouwen van de onderneming, door het behalen van doelen en het realiseren van concrete resultaten, samen met zijn team. Hij weet medewerkers te inspireren, te motiveren en verder te ontwikkelen.
Bedrijfseconomie en Technische bedrijfskunde (HTS), aangevuld met diverse salestrainingen en strategieopleidingen (o.a. Harvard Business School).
Werkervaring:
Deze persoon heeft meer dan vijftien jaar ervaring, als manager en directielid binnen een grote internationale beursgenoteerde onderneming. Zijn ervaring bestaat voornamelijk uit het aansturen en uitbouwen van kleine tot middelgrote business units in de uitgeverijbranche gericht op diverse zakelijke markten: van belastingadviseurs, advocaten, financieel planners, beleidsmedewerkers bij gemeenten, reisbureaus, congresdeelnemers tot projectleiders in de bouw. Hij heeft succesvolle ervaring met het ontwikkelen, maken en verkopen van bedrijfsproces kritische producten zoals werkproces software, online databases en aanvullende diensten. Daarnaast een degelijke ervaring met het uitzetten van de strategische koers, het opzetten en aansturen van verkoop, marketing, productmanagement, softwareontwikkeling, projectmanagement en het organiseren van werk- en backoffice processen. Ook heeft hij ervaring met het aan- en verkopen van bedrijfsonderdelen (M&A). Verantwoordelijkheid tot ruim € 40 miljoen omzet en 170 fte.
Gezochte onderneming
De gezochte onderneming is een software- of mediabedrijf in de business-to-business markt.
Het bedrijf ontwikkelt, maakt en verkoopt een specialistisch sofware- of internetproduct (of productserie) en levert eventueel ook aanvullende diensten. Het product is geïntegreerd in het dagelijkse (technische) bedrijfsproces van haar klant en vervult daarin een onmisbare, kritische schakel met een duidelijke toegevoegde waarde. Klanten verkiezen dit product boven dat van de concurrent en substituten, omdat het aantoonbaar beter is. De onderneming is een top-3 speler in haar (niche)markt en kenmerkt zich door langdurige klantrelaties en een klantgerichte no-nonsense cultuur. Medewerkers hebben passie voor hun vak, product en klanten.
Kernwoorden: specialistisch software-/internetproduct / kwaliteit / B2B / niche / top-3 speler / duidelijk toegevoegde waarde / eigen ontwikkelafdeling / innovatief / langdurige klantrelaties / groeipotentie / no-nonsense cultuur.
De persoon is niet regio gebonden (met uitzondering van de uithoeken van Nederland), met een lichte voorkeur voor regio midden. De omzet bedraagt globaal €3 - €8 miljoen omzet met circa 15-70 medewerkers
(Bovenstaande is mijn innovatie-experiment over:
- het vinden van een persoon bij een bepaalde bedrijfsfase
- het vinden van een bedrijf bij een specifieke persoonfase)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten